Webdagene 2007 - To hele dager om brukervennlighet, markedsføring, nettskriving og mye mer - Soria Moria, 20.-21. september 2007

  • Lær hva som virker av Norges fremste eksperter
  • Unik praktisk vinkling basert på våre erfaringer
  • Bli inspirert og bygg nettverk med likesinnede

Torsdag 20. september

Kl.08.00 - 09.00

Frokost og kaffe

Kl.09.00 - 09.15

Velkommen

no show

Martin Vikesland, NetLife Research

Introduksjon til to spennende dager med effektiv webkommunikasjon. Vi lover inspirasjon, faglig påfyll og sosial nettverking fra tidlig morgen til sen kveld.

  • Hva kjennegner gode og lønnsomme brukeropplevelser anno 2007
  • Brukervennlighet, markedsføring og lønnsomhet henger sammen

Kl.09.15 - 10.00

Brukerpsykologi

Mona Halland, NetLife Research - Kommentarer (0)

Hvordan tenker kundene dine?

Vi gir dere innsikt i våre erfaringer fra eyetracking og over 1000 brukertester.

  • Hva har vi lært etter 6 år med brukertesting?
  • Eyetracking: hva blir sett og hva blir ikke sett?
  • Hvilke retningslinjer fungerer og hva fungerer ikke?

Case: Høydepunkter fra 1000 brukertester

Hent slider, gi og les kommentarer: Brukerpsykologi

Kl.10.00 - 11.00

Reality Maps

Laura Arlov, Wordfixers - Kommentarer (0)

En praktisk og enkel metode for å samle og formidle kunnskap om bruksoppgaver.

  • Visualiser bruksoppgaver og konkretiser eventuelle problemstillinger
  • Enkel fremgangsmåte
  • Alt i løpet av en hel eller halv dag, med enkel notasjon

Case: Fast

Hent slider, gi og les kommentarer: Reality Maps

Kl.11.00 - 12.30

Lunsj

Kl.12.30 - 14.00

Samspill - LIVE!

Carl Størmer

Carl Størmer, JazzCode

Et annerledes, underholdende og lærerikt konsertforedrag om jazz og samspill i webprosjekter. Med Carl Størmer og noen av Norges fremste jazzmusikere.

  • Hvorfor lytting og samspill er essensielt i jazz og webprosjekter
  • Samspill om strategi og konsept, med prosjektdeltakere og brukere
  • En helt unik og lærerik konsertopplevelse

Kl.14.00 - 14.15

Kaffe og frukt

Kl.14.15 - 15.00

Effektivt innhold

Ove Dalen, Origo nettskriving AS - Kommentarer (0)

Hvordan utvikle innhold som underbygger strategiske mål og brukermål?

  • Hvordan fange brukerens oppmerksomhet og holde på den?
  • Hvordan lykkes med handlingsdrivende innhold?
  • Hvorfor tydelig og åpen kommunikasjon inngir tillit

Case: Eksempler på gode og dårlige webtekster

Hent slider, gi og les kommentarer: Effektivt innhold

Kl.15.00 - 16.00

Kjernemodellen

Are Halland, Netlife Research - Kommentarer (1)

Finn kjernen i nettstedet ditt

Kjernemodellen er et praktisk tenkeverktøy som snur opp ned på tradisjonelle tenkemåter med strukturer og hierarkier som det viktigste i webutviklingen.

  • Lær å identifisere de viktigste sidene i løsningen din
  • Finn de optimale veiene inn via søk, menyer, med mer
  • Bygg inn støtte for forretningsmål og sosiale drivere

Case: Nærings- og handelsdepartementet, Posten

Hent slider, gi og les kommentarer: Kjernemodellen

Kl.16.00 - 16.15

Kaffe og frukt

Kl.16.15 - 18.00

Fagpanel

Are Halland, Netlife Research og Christian Johansen, .IXD

NetLife Research og .IXD er tilgjengelige for spørsmål og diskusjoner om ditt nettsted. Send inn det du lurer på til oss på info@webdagene.no. Vi vil prioritere de første bidragene vi får inn.

  • Hvilke tiltak kan du gjøre for å forbedre ditt nettsted med enkle midler?
  • Hvilken strategi bør du følge i utviklingsarbeidet?
  • Hvordan får jeg økt fokus på brukervennlighet i prosjektgruppa?

kl.18.00 - 20.00

Middag

Etter en lang dag er det deilig å la seg oppvarte med en tre-retters middag på Soria Moria.

  • Forrett: Kamskjell med kaperssaus
  • Hovedrett: Kalvefilet med skogssoppsaus, dagens grønnsaker og potetrull
  • Dessert: Skogsbærkake

Vi håper dere har anledning til å være med!