Webdagene 2007 - To hele dager om brukervennlighet, markedsføring, nettskriving og mye mer - Soria Moria, 20.-21. september 2007

  • Lær hva som virker av Norges fremste eksperter
  • Unik praktisk vinkling basert på våre erfaringer
  • Bli inspirert og bygg nettverk med likesinnede

Last ned presentasjonen som PDF

Kommentarer (1)

Last ned presentasjonen som PDF

Kommentarer til 'Hva er godt design?'

3. oktober 2007, 12:36

Catharina Svensson

Ville sagt godt design? 'et design' eller hva mener du?

Gi tilbakemelding på presentasjonen

Debatt: Brukervennlig og effektivt eller emosjonelt og salgsutløsende?

  • Hva kjennetegner brukervennlig og effektivt design?
  • Hva kjennetegner emosjonelt og salgsutløsende design?
  • Er det mulig å oppnå begge deler i ett og samme grensesnitt?
  • En heftig og lærerik debatt med to av Norges fremste eksperter

Jostein Magnussen, Netlife Research

Jostein Magnussen

Jostein Magnussen er utdannet psykolog, gründer av NetLife Research, og en av Norges mest profilerte fagpersoner på områdene brukervennlighet og tilgjengelighet. Jostein har jobbet med interaksjonsdesign, informasjonsarkitektur og brukertester for blant andre DnB NOR, UiO, NSB og Norges Forskningsråd, og er jevnlig sensor i menneske-maskin interaksjon ved NTNU i Trondheim. En engasjert og kunnskapsrik formidler.

Helge Tennø, Objectware

Helge Tennø jobber som Rådgiver i avdelingen Digital Forretningsutvikling hos IT-selskapet Objectware AS. Innen for sitt fagfelt har han to hovedfokus; kundeopplevelsen gjennom design, merkevareformidling og handlingsutløsende motivasjonsfaktorer og kommersielle muligheter i deltagersamfunnet. Han jobber med brukeropplevelse gjennom konseptutvikling, informasjonsarkitektur og interaksjonsdesign.

Blogget om denne presentasjonen

Magnussen vs Tennø; hvor uenige er de?

Martin Gjesdal, 21. september 2007 (Kjernedryss.no)

Jaggu meg er de ikke brukervennlige her også

Helge Tennø, 14. juni 2007 (2010)

Interaksjonsdesign uten de handlingsutløsende driverne?

Helge Tennø, 22. april 2007 (2010)

Storebrand.no - følelsesløst og lite salgsutløsende?

Jostein Magnussen, 27. april 2007 (iallenkelhet.no)